Canon EF 50mm f/1,8 II

Idag fick jag hem mitt nya objektiv, Canon EF 50mm f/1,8 II, som jag skrev om i ett tidigare inlägg.
Har inte hunnit prova det på riktigt ännu, men imorgon ska jag och min nya lekkamrat leka hela dagen. Så jag berättar mer då vad jag tyckte, men än så länge har jag bara hört gott om det och jag ska väl ändå inte bli den första att vara negativ.

Det som är speciellt med Canon EF 50mm f/1,8 II är dess låga bländartal vilket ger ett fantastiskt kort skärpedjup. (Mycket oskarpa bakgrunder) Objektivet är även ett "fast" objektiv vilket innebär att man inte kan zooma med det, eller zooma ut heller för den delen, utan det är fast i ett visst läge... Objektivet funkar bra till närbilder och porträtt, men säkerligen till allt annat också.


Kommentarer
Postat av: mh

det enda negativa är att det inte går att zooma, ja.. :( men lycka till!

2009-01-08 @ 00:56:45
URL: http://hellemarck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0